HOŞGELDİNİZ

Uzun bir yolculuktur edebiyat... Başladığı ve bittiği yer arasında bir ömürdür kat edilen. Soluklanırsınız satır aralarında, bazen başlarsınız yeniden, bazen bitirirsiniz. Benim bu yolculukta ki düşüm yürekler biriktirmekti. Hoşgeldiniz!.

Talân Ayşe Kanca

23 Temmuz 2010 Cuma

İstanbul Bilir





Kelebeklerin ömrü kadardı sana sevdam.
Sen bilmedin;
İstanbul bildi beni!.
İstanbul dört döndü kapımda,
aşkım da, aldanışım da...
Kolum kanadım kırıkken uçurdu.
yaşarken öldürdü,
ölüyken diriltti hatta.
Kalemimin mürekkebi tükendi sevgili,
sen bilmedin; İstanbul bildi beni!.
Çıktım mı zıvanadan, uslandırdı.
uslandıysam azdırdı,
suskularıma gömdü kederlerimi...
O bildi sevmek nedir,
buğuya yazılmışsa adın,
bildi, silinip gideceğini.
Sen bilmezsin yanmak nasıl bir şeydir,
İstanbul bilir yangınların sönmediğini.
Boğazdasın sevgili...
gün olur martılar didikler beni,
gün olur dalgalar döver kıyılarımı.
Öfkelerimi soyunurum bazen,
bazen giyinirim umutlarımı.
Dar ağacını kurarlar sonra,
ha astı, ha asacaklar...
Son dileğim ne midir?
İstanbul'a sor sevgili!.
O gelir ben gitmeye yakınken,
tutar kolumdan, çeker alır içeri.
Sen bilmezsin kederlerimi,
İstanbul bilir gözü açık gideceğimi.

Talan Ayşe Kanca

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder